Alla inlägg under november 2016

Av Joakim Lestander - 24 november 2016 19:56

Att vintern är här har väl ingen missat... Kommer inte ihåg senaste gången jag kände värme eller sol, känns som det är konstant mörker och blött överallt. Man blir ju bara så himla trött på den här skitvintern, och den har ju KNAPPT börjat!

Under senaste tiden har jag kollat och försökt hitta lösningar på hur man kan bota min vinter depression, allt från speciella lampor till vitaminer... Men det jag verkligen tror skulle hjälpa mig är ett uppblåsbart spa. Wait what? Tänker du nu säkert, ja men lyssna nu ska jag förklara.


Jag tror att jag helt enkelt blir stressad av all mörker under vintern. Jag tror att det kan ha någonting att göra med soltimmarna, det är ju knappt 6 timmar sol per dag nu och jag känner att jag missar så himla mycket. Jag jobbar så det kommer ju aldrig hända att jag får mer fria timmar, men jag tänker att ett uppblåsbart spa låter mig iaf slappna av när jag kommer hem efter jobbet. Tänker er en lång dag på jobbet, du har slitit som bara den så får man komma hem till ett skönt spabad som masserar dig. Addera ett glas vin till så blir det den ultimata avkopplingen.


Att få komma hem, slänga av sig kläderna och bara ligga och njuta i typ 1 timme hade givit mig så himla mycket. Känna hur all stress åker ut ur kroppen, man kanske får en glimt av hopp också. Sommaren är ju närmare nu än förra veckan, haha!


Eller vad tror ni? Jag tror personligen att om jag skaffar någonting att se fram emot när jag kommer hem kommer det lätta på min vinter depression. Det är en teori jag tror kan fungera mycket väl.. Men vi får väl se hur det fungerar. Hoppas på positiv effekt!

Av Joakim Lestander - 11 november 2016 22:14

Tjena igen, tänkte göra ett sent fredagsinlägg här på bloggen. Sitter för tillfället hemma och bara slösurfar YouTube och kollar på roliga teknikprylar. Ja, typ en helt okej fredag ändå! Sitter och dricket något kryddigt vin jag köpte igår, heter typ vermot, vermont eller något liknande. Blev rekommenderad att testa det vinet av en arbetskollega, måste säga att det är en väldigt speciell smak då den är lite besk.


Tillsammans med mitt kära vinglas sitter jag och "fönstershoppar" på nätet, sitter och kollar igenom olika bäst i test sidor. Tycker att dom alltid testar så roliga prylar, tycker det är roligt att se vad man kan hitta för något kul. Det är väl inte bara jag som brukar göra det haha? Ibland brukar jag gå in och se om dom testat några nya tekniska prylar, typ 3D printers eller liknande.


Här är mina favoritsidor:

Vilka sidor brukar ni vara inne på när ni vill få tips om nya produkter eller bara få tips för ert nästa köp? Dela gärna med er i kommentarerna, skulle vilja höra alla era åsikter!


Det var nog allt för mig denna fredag, jag ska fortsätta dricka mitt vin, slösurfa lite till och kanske spela lite. Det blir som sagt en lugn fredag, ibland måste man bara koppla av känner jag.

Av Joakim Lestander - 6 november 2016 18:45

Tjena tjena, kanske lite random inlägg idag haha men jag är ganska stolt över mig själv faktiskt!


För inte så längesen, någon gång i somras så hade jag en fest i min lägenhet. Det var riktigt roligt och jag hade säkert minst 10 personer i min etta, inte optimalt men riktigt roligt. Det var en såndär skön sommarkväll, det var varmt ute och vi kunde stå ute på balkongen och snacka men även sitta på soffan. Ett toppenfest helt enkelt.


Någon gång efter midnatt, efter många öl, skulle jag gå på toaletten för att kissa... Kan ju säga att det slutade sådär! Jag hade druckit sen klockan sju på kvällen och minst fått i mig 10 öl vid det här läget, man kan säga att jag inte var speciellt stabil. När jag tänker efter är det ett under att jag ens lyckades stapla mig fram till toaletten hehe.


Väl inne i badrummet så vart det totalkaos, jag tror jag måste slocknat till eller något för när jag vaknade till så var mina toalettstol i två delar... Japp, toaletten hade gått sönder. Jag har vart utan toalett i typ 2 månader nu och lånat grannens, som tur är han min bästa kompis så har inte gjort så mycket.


Men igår köpte jag en vägghängd toalett och monterade fast den. Rätt olikt mig men jag kände att det var dags att ta tag i någonting. Det är i sådana här stunder som internet är så himla bra, jag fattar inte hur man klarade sig förut liksom. Jag har ingen ANING hur man monterar en toalett, jag googlar, väljer första resultatet och får en komplett guide till hur man gör allt, hur skönt är inte det? I det här fallet hamnade på jag på någon ful sida som hette toalettexperten.se, ser ut som den var designad för flera år sedan men den hjälpte mig genom processen så man ska väl inte klaga? ;P


Det var faktiskt mycket lättare än vad jag hade trott också, tog mig ca 2 timmar att få fast allting och det var så värt det. Förutom att jag hade en fungerade toalett har jag också ett grymtsnyggt badrum nu. Det ser ju ut som toaletten svävar i luften nästan, tror att det kommer bli en hit på nästa fest haha!


Det var allt för mig idag, hoppas ni har en fortsatt trevlig helg (av det lilla som är kvar)!

Av Joakim Lestander - 3 november 2016 17:44

Hej alla och välkommna till min blogg. Jag är en kille på 25 år som gillar att fiska, hänga med vänner och spela datorspel. På den här bloggen kommer jag dela med mig lite om sånt som händer i min vardag, det kan vara allt från resor, bilder till lite tips om hur man ska leva sitt liv hehe ;)


För tillfället jobbar jag på en restaurang som kock, tycker det är riktigt roligt även om det kan vara stressande som attans ibland. Men det ger mig pengar i fickan och även mat i magen (när chefen inte ser på så klart). Om det är av intresse kan jag också dela med mig av smarta knep för att laga riktig goda maträtter som är enkla att laga och NYTTIGA! Det ni, det är inte ofta man stöter på något sådant. :)


Eftersom jag också är otroligt teknikintresserad så vill jag även dela med mig av alla coola prylar jag brukar testa eller köpa. Japp, jag är en "sån", en prylnörd helt enkelt! Jag har massa coola gadgets hemma som jag bara dör att få visa för er, ska nog lägga upp nånting om några dagar så får ni se!


Min vecka har bestått av att hjälpa till en kompis en hemsida som han bygger, den heter Spabadskollen. Min kompis har jobbat med spa sedan flera år tillbaka och har äntligen bestämt sig för att hjälpa andra. Jag tror att han hade uppskatatt det jättemycket om ni besökte hans sida, vem vet, han kanske kan hjälpa er att hitta ett spabad för lite vintermys?

Det var allt för mitt introduktionsinlägg, stay tuned och lägg gärna till min blogg till era favoriter!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards